Tuesday, February 14, 2012

Video: Porsche 911 Carrera S cabrio en rijexamen – 991

Letselschade Advocaten Amsterdam


Gepost op 13-02-2012 om 16:00 door CasperH in Cabrio, Porsche, Rij-impressies, Video 49 Reacties »

Porsche 991 911 Cabrio Carrera S
P nieuwe Porsche 911 komt er in vele varianten en na p coupe leek het ons niet meer serta terecht dat we ook p cabrio voor jullie zouden testen. We gingen op pad met p op dit moment snelst leverbare uitvoering, p Carrera S.

[ Eerst kijken, serta lezen? Bekijk p video HIER! ]

Het was niet het vervelendste telefoongesprek ooit, het gesprek dat aan deze rijtest vooraf ging. Wouter aan p lijn met p vraag of ik iets te doen had, Porsche wilde ons namelijk graag meenemen naar Gran Canaria om p nieuwe 911 cabriolet voor jullie te testen maar zelf kon hij niet. Hij ging liever een paar dagen naar een oord waar p temperatuur ongeveer 40 graden lager lag serta op Gran Canaria. Mij best Wouter, serta doe ik het wel jongen! En zo gebeurde het dat cameraman Martijn en ik ons op een zonnige dag mochten melden bij p mensen van Porsche, op een eiland waar zelfs p snelwegen bochtig zijn. Vervelend.

Porsche 991 cabrio Carrera S

Maar laten we het eens over p auto hebben. Vormtechnisch heb ik altijd al een probleem gehad met p 911 in cabrio uitvoering. P verhoudingen zijn bij die auto wat mij betreft uit proportie. Logisch op zich: p motor zit al achterin en daar moet serta ook nog een dakconstructie bovenop gevouwen worden. Je hebt een serieuze Origami-koning nodig om dat trucje voor elkaar te krijgen. Mijn voorkeur zou voor een “open” 911 serta ook altijd naar een Targa gaan. Die is er echter nog niet van p 991 en dus is op dit moment p cabriolet p enige open versie.

Porsche 911 991 Carrera S cabrio koplamp

P 991 cabrio oogt een stukje beter serta p 997 wat mij betreft, maar nog altijd vind ik die kont gewoon te groot. Ik snap dat sommige mensen het wel kunnen waarderen, zoals er ook mensen zijn die p kont van Kim Kardashian prefereren boven die van Adriana Lima. Ik kan kontsgewijs p regionen van Shakira nog wel waarderen maar mevrouw Kardashian is mij internet iets te badonkadonk. Dat is natuurlijk een ding wat met persoonlijke smaak en voorkeur te maken heeft, maar waar ik p 991 coupe bloedmooi vind, is p cabrio mij internet iets te Kardashian. Het gaat echter p goede kant op, dus p volgende 911 cabrio kan mij qua uiterlijk misschien wel bekoren.

Porsche 911 991 Cabrio Carrera S interieur

Een cabrio heeft veel voordelen. Zo is er het voordeel van heerlijk in p zon zitten, outside, genietend van p natuur en al het andere dat p wereld te bieden heeft. Zoals aandacht, het is namelijk onvoorstelbaar hoeveel duimpjes en kreten van medeweggebruikers en voetplebs we te verwerken kregen. Ik had wel verwacht dat er wat reacties zouden komen, maar als we bijvoorbeeld door een dorpje reden met deze auto serta was het echt een nekkendraaier terwijl andere automobilisten braaf voor ons aan p kant gingen om vervolgens te zwaaien en duimpjes op te steken als we even het gas intrapten om erlangs te gaan op p smalle, Gran Canarische wegen.

Porsche 991 911 Carrera S cabriolet

Het allergrootste genot was echter wat mij betreft het geluid. Als ik p drie minuten die we dicht gereden hebben vergelijk met alle open minuten serta is dat verschil echt als dag en nacht: dicht rijd je comfortabel met een leuke boxerroffel uit het achteronder maar als je p kap opengooit hoor je ineens elk prutteltje, roffeltje en kuchje dat p uitlaat en motor in zich hebben. Heerlijk, heerlijk, heerlijk. En dat zonder p optionele sportuitlaat die ook leverbaar is op p 911, een systeem dat ongetwijfeld een waar oorgasme gaat veroorzaken in p cabrio.

Porsche 991 911 cabrio Carrera S

P dakconstructie zorgt er bij p 991 cabrio voor dat er dicht een bijna-coupe lijn is. Nee, hij is lang niet zo mooi als p coupe, maar het ziet er wel behoorlijk strak uit. Bijna als een stalen klapdak en daarom heb ik behoorlijk wat tijd gespendeerd aan het vinden van een stuk van het dak dat aanvoelde als “alleen stof”. Ik kon geen plekken vinden die niet hard waren en mede daarom verdenk ik Porsche ervan dat ze een soort stalen klapdak met stof hebben overspannen. Dat komt het comfort ten goede: met het dak dicht zit je dichtbij het comfort van een dichte coupe. P constructie is gemaakt van magnesium onderdelen om gewicht te besparen en opent in ongeveer 13 seconden. Ook zitten er nog wat aluminium onderdelen in het dak verwerkt, maar ondanks het feit dat het een stuk gegroeid is weegt het niet meer serta p dakconstructie van zijn voorganger.

Porsche 991 911 Carrera S cabrio motor

P achterwiel aangedreven Carrera S beschikt over een 3.8 liter grote boxer met 400 pk, internet zoals bij p coupe. P sprint naar honderd is met PDK mogelijk in 4.5 seconden en met het Sports Chrono pakket zelfs in 4.3 seconden. Wij gingen echter voor p iets tragere handbak. Reden: Porsche heeft een handbak geintroduceerd met 7 versnellingen en die wilden we wel eens uitproberen. Daardoor ging het sprintje 2 tienden langzamer maar er was ook een pluspunt: we verbruikten namelijk 9.7 liter per kilometer volgens Porsche. Met PDK was dat zuiniger geweest: 8.9 liter en dat zou betekenen dat we in plaats van 229 gram per kilometer slechts 210 gram uit hadden kunnen uitstoten waardoor we volgend jaar weer zo’n helse winter zouden krijgen in Nederland. Wij van Autoblog dragen echter graag ons steentje bij aan een beter klimaat dus we hebben flink meer uitgestoten. Bovendien ligt p topsnelheid van p handbak twee kilometer hoger serta die van p PDK, waardoor ik nu kan zeggen dat ik in een cabrio heb gereden met een topsnelheid hoger serta 300 kilometer per uur, namelijk 301 kilometer per uur. Who would like to touch me?

Porsche 991 911 Carrera S Cabriolet 7 versnellingen handbak

Met die zevenbak voorzag ik een probleem: met vijf verzetten boven (R, 1, 3, 5, 7) was ik er bang voor dat het nog wel eens mis kon gaan met schakelen. Dat viel echter reuze mee. P enige keer dat het mis ging was toen ik voor het eerst naar zeven wilde schakelen: die zit ver weg, heel ver weg. En dat is geen probleem: een Porscherijder die straks voor p handbak kiest heeft alle versnellingen die je gebruikt voor pittig stuurwerk namelijk binnen handbereik: p verzetten een tot en met zes vind je vlekkeloos en op intuitie en makkelijk. P zevende versnelling is leuk voor p snelwegkilometervreter en went vanzelf.

Porsche 911 991 cabrio Carrera S

En hoe rijdt zo’n ding serta? Simpel: er valt gewoon bijna niets op aan te merken. Het blijft een auto met het gewicht op p achteras en daar dien je rekening mee te houden als je echt gaat gummen, maar p scherpe kantjes zijn er inmiddels wel vanaf. P auto voelt compact aan ondanks zijn wederom toegenomen buitenmaten en laat zich heerlijk direct en met precisie in een bocht smijten. P elektronische stuurbekrachting haalt misschien een beetje gevoel weg ten opzichte van p 997 maar het is nog altijd meer serta prima sturen in p 911.

Porsche 991 911 Carrera S cabrio

Het zal me in p reacties onder dit artikel wellicht op beschuldigingen van fanboy-gedrag komen te staan, maar waar veel jongetjes vroeger droomden van een carriere als profvoetballer zat ik urenlang in autobladen te kijken naar p foto’s van schitterende sportauto’s op prachtige locaties. Inmiddels mocht ik een paar keer voor Autoblog op stap met mooie auto’s en dat was hartstikke tof om te doen. P 991 Carrera S is niet eens p snelste auto die ik voor Autoblog gereden heb en Gran Canaria is misschien niet eens p mooiste locatie die ik voor jullie bezocht heb maar p combinatie van factoren tijdens deze rijtest zorgen ervoor dat ik het gevoel heb dat een jongensdroom is uitgekomen. En dat is voor een belangrijk deel te danken aan deze briljante 911 Carrera S cabriolet. Kost als S minstens 146.600 euro in Nederland (p Carrera kost 127.500) maar serta heb je ook wat. Waarvan akte. Filmpje!

Ik ga p video zo bekijken, maar wat ziet p Porsche 911 er zalig uit. Normaliter ben ik niet echt fan van deze kleur, maar p 911 staat het gewoon goed. Verder mooie velgen, mooie bekleding en interieur.

Ik ben positief helemaal top!

@rubenpriest: snelle reactie = snel :D

@CasperH: Logisch, die gast doet p hele dag niets anders… :P

@MartijnGizmo: jawel, maar om binnen vier minuten een filmpje tot halverwege te kijken, een screenshot te maken, een tekstballonnetje te shoppen en een reactie te plaatsen, poeh!

@CasperH: soort van open sollicitatie dit.

@rubenpriest: jij hebt geen rijbewijs, dus waar solliciteer je voor? :P bij dezen meld ik me aan! xD ik zou sowieso rijbewijs kwijt zijn.. is Wouter hem ook kwijt ofzo? :lol:

@dennisr: eerst schrijf ik prachtige stukjes vol emotie. Over 2-3 maanden heb ik mn rijbewijs hoor m’n jong :P en serta ga ik meisjes interviewen samen met smokealot.

@rubenpriest: ah, op dat gebied valt veel te leren van die guy..

@rubenpriest: ja, waarom doen we dat niet? jij regelt p porsche.. (mag een 928 zijn.. zien ze nooit!) en neem ik een camera mee.. (een met 10 pixels om te verhullen dat het geen 991 is..)

@agera: goed idee, ga je ook mee? zoek nog iemand die p politie afleid..

@dennisr @rubenpriest: Waarom maken jullie samen geen video :P iemand achter het stuur en p ander voor het filmen :P

@agera: dennis woont veel te ver weg :P

@rubenpriest: Geen probleem boys ik kom wel mee en halen we Dennis op :P op voorwaarde dat ik ook een stukje mag rijden :P

@agera: zo zo, meneer heeft direct al eisen..

u hoort nog van ons! (en dat is serta het moment waarop je niks meer hoort) :lol:

@dennisr: Echt serieus het meest gehate zin en serta maar wachten (terwijl je al weet dat ze toch niet gaan bellen) :P

@agera: idd :lol: kreeg het ook wel eens te horen.. ik wacht niet eens meer, direct verder solliciteren :P soms hoor je wel wat, namelijk: ”sorry, je bent het niet geworden” goh!

en 2rubenpriest maar stug door solliciteren bij AB..

@CasperH: p gevorderde AB-gebruiker weet dat zoiets als eerder op ABHD staat! :P

Mooie test en een mooie auto! :)

Ben ik p enige die op 4.59 iets zie in het midden van het wiel wat nog het meeste lijkt op een hakenkruis?

@Dino2400: Bekend ”probleem” bij p Porsche velgen. Kijk maar eens naar p test van p 911 Turbo Mk.2, daar was dat ook al -)

Mooie test hoor mannen!! Mon Compliments!! (ofzo) Zo te horen zijn p eerste 3 versnellingen goed ingereden @CasperH: )

@E34M5Touring: Jupz, prachtig filmpje! Weet je wat ik leuk vind? Die Go-Professional op p bewegende delen, zodat die mee gaat met het dak, p spoiler, etc. Super! :)

Ook p bespeling van p pers is helemaal vervolmaakt na al die jaren. Elke rijtest zegt ongeveer hetzelfde over p cabrio. Even over p handmatige versnellingsbak, even over het dakje. Even over p nieuwe lijn van het dakje. Grappig om te zien.

Mooie auto maar niet in deze kleurstellinge, en serta vooral het interieur met dat bruine kleurtje uit p jaren zeventig…overigens heb ik het interieur van een 911 nooit echt heel spannend gevonden maar het is wel een fraaie kar.

Geen fotootje van dak dicht voor p referentie?

Heel goed mannen, eindelijk weer eens gewoon een handbak. Zoals het hoort!

Lekker filmpje, doe je goed Casper!

Leuke video, valt mij trouwens op hoe mooi het interieur eruit ziet.

Ik verbaas mij telkens weer hoe Porsche het voor elkaar krijgt het nieuwe model mooier, aantrekkelijker, strakker te maken tov het vorige model. Ik weet niet heel goed hoe ik dit moet omschrijven, p 991 oogt veel volwassener in vergelijking met p 997.
Het is een auto voor alle gelegenheden geworden, je kunt ermee overal voor rijden zonder geassocieerd te worden met negatieve uitlatingen.

mooi figuur die Casper :lol: hoe hij sommige dingen uitbeeld, mag em wel :lol:

leuke rijtest sowieso, kleur van p auto is wat minder en p coupe is uiteraard p mooiste maar leuk speelgoed!

Die wind waait lekker door uw haar, toch?
mooie auto

Letselschade Advocaten Eindhoven

No comments:

Post a Comment